8/27/2015

Organizacja


Dzisiaj chciałabym przedstawić kilka porad, które mogą pomóc w powrocie do szkoły i nauce. Może i są one banalne, jednak u mnie zawsze się sprawdzają. Na pewno już nie zdarzy się taka sytuacja, że np. budzicie się rano i przypominacie sobie, że dzisiaj jest jakaś ważna klasówka.


Według mnie, najważniejszym elementem jest porządek. Jestem osobą, która nie może żyć w bałaganie i wszystko muszę mieć równo ułożone. Do zagospodarowania wnętrza szuflady warto zaopatrzyć się we wszelkie koszyczki, pojemniki i pudełka. Można kupić specjalne wkłady, przegródki lub zrobić je samemu. Uwielbiam, kiedy na biurku jest czysto i mam dużo przestrzeni do rozłożenia książek i zeszytów. Wszelkie przybory mam pod ręką, teraz akurat powkładane w doniczki. Dla naszego zdrowia i kręgosłupa należy dostosować wysokość fotela, aby się nie garbić.



Podręczny kalendarz jest niezbędną rzeczą jeśli chodzi o organizację, ponieważ można zapisywać w nim wszystkie sprawdziany, kartkówki i również wydarzenia nie tylko związane ze szkołą. 


Co roku kupuję karteczki samoprzylepne, aby zaznaczyć pracę domową lub po prostu, by bawić się nimi na nudnych lekcjach ;)
Do zaznaczenia ważnego fragmentu w tekście i do robienia notatek przydatne są zakreślacze lub kolorowe długopisy. 



Plan lekcji zawieszam w widocznym miejscu, najlepiej w okolicach biurka, lub tam gdzie mi wygodnie. W moim przypadku jest to tablica magnetyczna. 


Czy ten post był przydatny?






6 komentarzy:

  1. Fakt, kiedy jest porządek wszystko robi się lepiej. Nie lubię bałaganu, ale to on zazwyczaj króluje w moim pokoju haha :D pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też uwielbiam małe kolorowe karteczki są takie przydatne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Staram się zawsze wszystko organizować, ale po miesiącu chęć upada i żyję w chaosie. xD

    OdpowiedzUsuń
  4. Na początku roku szkolnego mam postanowienia, że tak będę robić. Mija miesiąc i nic nie zapisuję w kalendarzu ani nie zaznaczam karteczkami :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajny post, ja też lubię mieć wszystko uporządkowane. Z kalendarza w tamtym roku nie bardzo korzystałam, choć miałam gotowy, teraz zapisuję wszystko regularnie (we własnoręcznie zrobionym) i rzeczywiście jest łatwiej o dobrą organizację ;)

    OdpowiedzUsuń